caverna-delle-rose-aima-lichtblau-diego-cinquegrana-evor-ameisie-experimental-ritual-neoclassical-music-main-logo-blue-©-diego-cinquegrana-aimaproject-sa

ROCKERILLA REVIEW

By Aldo Chimenti

In caressing the dream of a return to the origins of the Golden Age, Caverna delle Rose looks to the future.
His is a conservative revolution projected forward that shapes the sound matter to give it a new musicality.
In it dwells the ancient spirit of the wise and inspired researcher who dares and reinvents, who experiments the alchemy of possibilities through the tools of knowledge and logos that nourish the mind.
AimA, Evor Ameisie and Diego Cinquegrana deliver a first work that declares itself in the poem with the title it boasts: Elysian Chants.
An orphic oratory in 8 movements that emanates dark and radiant vibrations at the same time. Theater of mystery and Olympic beauty.

 

ITALIAN

 

Nel carezzare il sogno di un ritorno alle origini dell’età dell’oro, Caverna delle Rose guarda al futuro.
La sua è una rivoluzione conservatrice proiettata in avanti che plasma la materia sonora per donarle una musicalità nuova.
In essa abita lo spirito antico del saggio e del ricercatore ispirato che osa e reinventa, che sperimenta le alchimie delle possibilità attraverso gli strumenti del sapere e del logos che nutre la mente.
AimA, Evor Ameisie e Diego Cinquegrana consegnano un’opera prima che si dichiara nella poesia del titolo di cui si fregia: Elysian Chants.
Un oratorio orfico in 8 movimenti che emana vibrazioni oscure e raggianti a un tempo. Teatro di mistero e olimpica bellezza.

CAVERNA DELLE ROSE

• Elysian Chants •

Vinyl Out Now !